Sara,

Barcelona dag 3

Publicerad 2014-01-27 12:32:00 i Resor, Vinter <3,

Nyårsafton!
Dag två på vår bussrundtur i Barcelona. Denna dag vaknade vi inte genomsvettiga då vi lyckades lösa problemet dagen innan. Luftkonditioneringen sprutade varmluft istället för kallluft vilket gjorde att vi inte hade denna på något mer under resan.
 
Under dagens bussrundtur blev det lite till shopping samt en hel del måsten. Vi var inne i en stor matvarubutik för att köpa vinddruvor till kvällens nyårsfirande (ni kommer väl ihåg att jag sa att man skulle äta 12 vindruvor vid 12-slaget). Sedan åkte vi till La Sagrada Familia, kyrkan som fortfarande inte är klar än som Gaudi började bygga på. Sedan åkte vi upp till Parc Guell som B på jobbet hade rekommenderat och vi tittade på en enorma mosaikbänken som Gaudi hade byggt. Efter det åkte vi till Placa Cantalunya och gick via en marknad till hotellet. På marknaden köpte vi frukt och juice, supergott!
 
På kvällen blev det en köttrestaurang vars personal inte kunde engelska och vi kan inte spanska men på något mirakulöst sätt fick vi in mat som gick att äta. Efter det blev det att fika på ett hotell vid Placa Espanya medan vi väntade på att klockan skulle närma sig 12. Vid 10 gick vi och ställde oss vid den magiska fontänen där nyårsfirandet skulle hållas. Vi hamnade typ längst fram eftersom spanjorer alltid är sena. Wow, vilken show det var. Lite väl utdragen men helt plötsligt var klockan 12 och vi kämpade med våra vindruvor. Jag tror att jag aldrig har sett ett sånt maffigt fyrverkeri, det var storslaget. Sedan var det att bege sig till hotellet igen.
 
 Jag nere vid hamnen på väg till bussen // Anna vid mosaikbänken i Parc Guell //
Vid den magiska fontänen // Vindruvorna är nerpackade // Jag väntar på hop on, hop off bussen
 
Så här såg det ut på nyårsfirandet:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara,

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela