Sara,

Som en äkta Economista!

Publicerad 2013-11-05 12:01:42 i H�st <3,

Jag fick boken Economista i födelsedagspresent av min syster, en bok som jag hade önskat mig. De beskriver en Economista som en person som tar kontrollen över sin ekonomi och kan själv påverka sina inkomster och utgifter.
 
Det finns massvis av konkreta förslag som jag tycker är jättebra. Bland annat att de skriver hur mycket vissa saker faktiskt kostar i månaden. Exempelvis om man äter lunch ute 5 dagar i veckan (vilket många som jobbar gör) blir det ungefär 2000 kronor i månaden.
 
Hur som helst, de skriver även att man kan sälja olika saker som man inte längre använder för att öka sin inkomst, och detta har jag gjort idag. Jag är numera 2 kurslitteraturböcker fattigare men 300 kronor rikare!
 
Dessa böcker är inte längre mina, tror jag kommer klara mig alldeles utmärkt utan dom:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara,

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela