Sara,

Laktosfri kost

Publicerad 2014-01-06 12:45:45 i Vinter <3,

I lördags när jag träffade Sanja pratade vi bland annat om acne. Vi båda har det och vi är inte särskilt glada över att vara 22 & 23 år och ha acne som om vi vore 14. Jag berättade att jag funderade på att gå till en läkare för att ta tag i problemen och då berättade hon att hon redan gick hos en hudterapeut som behandlade acnen. Det som jag fastnade för som denna hudterapeut sa, och som jag har tittat upp på Internet i efterhand, är att laktosprodukter kan orsaka acne.
 
SAY WHAT!?!?
 
Jag älskar ju laktosprodukter! Kan det vara detta som orskar min acne? Jag tänkte i alla fall ge det ett försök, jag menar det kan ju knappast bli värre. Så en månad utan mjölkprodukter eller åtminstone laktosfria sådana är något jag ska satsa på. Eftersom jag har en del laktosprodukter kvar så tänkte jag trappa ner på det och från och med nu kommer jag bara att köpa laktosfritt. Skulle ju vara jätteskönt om jag blir av med min acne, äntligen!
 
Enligt Pierre blev han av med sin acne efter en vecka från det att han började äta laktosfritt, som sagt, det är ju värt ett försök!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara,

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela