Sara,

Barcelona dag 2

Publicerad 2014-01-26 12:13:00 i Resor, Vinter <3,

Efter att ha sovit jättedåligt under natten då det var hur varmt som helst i vårt rum, jag vaknade helt genomblöt av svett så var det dags för frukost. Frukosten var jättebra, jag har i och för sig inte så höga krav på frukosten, så länge det finns rostat bröd så är jag nöjd. Hotellet vi bodde på var 2-stjärnigt och heter Auto Hogar och jag tyckte det var riktigt bra och är supernöjd!
 
Efter frukosten var det dags för äventyr, vi hade bestämt att vi skulle köpa ett 2-dagars hop on, hop off busskort. Vilket är ännu en sak som jag rekommenderar, det gäller dock att planera för bussen går bara åt ett håll! Vi började med att se berget där OS hade hållts, vi fick se OS-byn, simhoppsarenan, samt OS-stadiumet. Väldigt smart att lägga allt på samma ställe, uppe på ett berg. Sedan åkte vi vidare och fick bland annat se Camp Nou (fotbollsarenan) och sedan hoppade vi av vid ett shoppingcentrum. Vi gick och fikade på Starbucks innan vi gav oss an det stora shoppingcentrumet. Det var riktigt bra och ligger vid Av. diagonal L'illa, mitt i shoppingcentrumet fanns det ett piratskepp. Hur som helst, här shoppar spanjorerna och de i butikerna är livrädda för att prata engelska. De butiker som finns här är bland annat Primark, The Body Shop, Nike och en jättecool partybutik där vi köpte våra "Happy New Year"-diadem. Efter shoppingstunden fortsatte vi med bussen till Placa de Catalunya där vi fortsatte shoppa på C&A och Sephora innan vi tog bussen ner till hamnen för att vila oss på hotellet.
 
På kvällen blev det Tapas och vi beställde in sju rätter, de klassiska tomat och vitlöksbrödet, greksallad, potatisomelett, vitlöksräkor, friterad tonfisk (någon Tapas-specialitet), melon och proscuttiskinka samt köttbitar. Det var riktigt gott, jag är inte så förtjust i potatis så potatisomeletten föll inte mig i smaken men det andra var supergott!
 
// Sjörövarskeppet i shoppingcentrumet // På Tapas-restaurangen //
Vid Placa de Catalunya // Våra tapasrätter
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara,

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela