Sara,

Barcelona dag 1

Publicerad 2014-01-25 15:54:22 i Resor, Vinter <3,

Första dagen i Barcelona!
Flyget lyfte väldigt tidigt från Arlanda, runt 7, och medan vi väntade på att vi skulle boarda planet blev det såklart ett Starbucks-besök, ett måste på Arlanda! När vi väl landade i Barcelona, hämtade vi ut väskan och letade upp bussen som skulle ta oss in till Placa Espania. Därifrån gick vi till vårt hotell för att lämna väskan och sedan hitta ett lunchställe vid hamnen.
 
När vi var mätta och belåtna började vi promenera mot Barceloneta och stranden i Barcelona. Självklart var vi tvungna att känna på vattnet och det var faktiskt varmt (i jämförelse mot Sverige) och om man är i Barcelona är det såklart här man badar! Sedan blev det en linbanetur över hamnen innan vi begav oss tillbaka till vårt hotell för att checka in. Det var väldigt lång kö, men det var coolt att åka över hamnen och se allt, vilken utsikt! Något jag verkligen rekommenderar att göra om ni är i Barcelona.
 
På kvällen blev det en promenad till La Rambla där vi hittade ett ställe att äta, för min del blev det pizza och för Annas del blev det Risotto. Mycket gott både två.
 
På promenad nere vid hamnen // På restaurangen på kvällen //
Vid stranden i Barceloneta // Linbanan över hamnen
 

Kommentarer

Postat av: Maja Fridh

Publicerad 2014-01-25 15:55:56

Fin blogg du har! Hade varit skönt att vara där nu ist för kalla Sverige

Svar: Absolut, det håller jag med om. Jag drömmer mig tillbaka! :)
Sara,

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara,

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela