Sara,

Willpower!

Publicerad 2013-11-12 11:24:32 i H�st <3,

I lördags på Allt för hälsan-mässan var jag och syrran på en jättebra föreläsning som handlade om att man ska bli sin egen hälsoinspiratör och därmed kunna inspirera andra.

Det första handlade om att man skulle sätta upp mål som man vill uppnå i framtiden. Dessa mål skulle vara:

Specifika
Mätbara
Attraktiva
Realistiska
Tidsbestämda

När man har satt upp ett mål så har man automatiskt en ”want-power”, något som man verkligen vill ha. Sedan följer ”willpower”, saker som man kan göra i stunden som gör att man kommer närmare sitt mål. Det finns några saker här i livet som kan vara svårt, när jag googlade på willpower dök det upp en lista över vardagliga saker som ibland kan vara lite jobbiga, denna lista var dock väldigt negativ så jag gjorde om den till en positiv lista:

 
Föreläsaren, vars namn jag inte minns, pratade om 5 saker som man bör vara duktig på att få till i vardagen och som man utvärderar varje dag/vecka. Dessa var att äta bra mat, att röra på sig, att få tillräckligt med sömn, ta tid åt att återhämta sig och känna glädje i det man gör. Jag tycker att det var bra att hon hade lagt in glädje som en byggsten då åtminstone jag kan glömma bort att känna glädjen i det jag gör ibland.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara,

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela