Sara,

Julbord med jobbet

Publicerad 2013-12-20 15:10:22 i Vinter <3,

Igår var jag på julbord med jobbet på Taxinge Slott. Taxinge är bland annat känt för sina kakor och bakverk så självklart avslutades julbordet med en kakbuffé. 

Kvällen började med en fördrink på gamla Texas Long Horn och sedan hämtade vår SSK-buss upp oss vid torget i stan. Vi plockade upp en del innan vi var framme på vår destination: Taxinge Slott.

När vi kom in gick vi först och hängde av oss ytterkläderna och sedan bjöds det på glögg. Efter en liten stund fick vi gå och sätta oss vid våra bord och beställa in det vi skulle dricka. Sedan var det dags att hämta mat, jättefint julbord var uppdukat och väntade på oss att hugga in!

När alla hade ätit klart blev det kakbuffé en trappa upp. Sedan var det julklappar och tal. Jag fick hålla vårt tal från butiken, hjälp! Gick ganska bra då jag inte visste alls vad jag skulle säga men fick med det viktigaste. Nästa år får jag öva in ett tal innan! Sedan körde bussen hem oss, skönt! Kom hem vid kvart i 12 och då öppnade jag vår julklapp från jobbet. Vi fick en flaska glögg och en touch-lampa. As cool!

Bilder: 1. Slottet // 2. Kakbuffén // 3. Min outfit

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara,

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela