Sara,

Muffins

Publicerad 2011-01-05 22:00:00 i Matlagning,

För ett par dagar sedan gjorde jag muffins. De var till nyårsfikat vi skulle ha. Jag gjorde vanliga muffins men jag la till marshmallows. Det blev jättegott!

Receptet:
200 g smör eller margarin
3 dl socker
3 ägg
1 dl vatten
4½ dl vetemjöl
1½ tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker
2 msk kakao
ca 10 marshmallows.

Vispa fett och socker poröst. Tillsätt ett ägg i taget och rör om. Rör ner vatten och mjölet blandat med bakpulvret, vanlijsockret och kakaon. Rör om ordentligt så det blir en jämn smet. Skär sedan marshmallowsen i små bitar och häll i smeten. Rör försiktigt så att marshmallowsarna blandas omkring i smeten. Häll upp smeten i muffinsformar gärna i en muffinsplåt och grädda mitt i ugnen på 225 grader i ca 15 min.


Kommentarer

Postat av: Gudrun

Publicerad 2011-01-05 23:41:19

Muffisarna blev jättegoda! Mamma

Postat av: Riva

Publicerad 2011-01-06 21:34:46

Du är duktig!

jag ska testa göra muffins för första gången och hoppas de kommer se ut som på bilden ^^

Postat av: Emilie

Publicerad 2013-11-20 14:57:28

Hej Sara!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara,

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela