Sara,

En ny startpunkt i livet

Publicerad 2010-11-15 22:22:27 i Tankar,

Jag läste två väldigt intressanta artiklar i dagens metro. Den ena handlade om ens egna matklocka. Jag har aldrig tänkt på det som stod, att man blir piggare om man äter rätt och ofta. Sedan kan jag förstå att sömn är viktigt. Nu blir det att ändra lite på min livsstil. Jag ska följa "Skalmans mat- och sovklocka". Jag måste börja "tvinga" mig själv till sömns, mest för att jag verkligen behöver den och speciellt om den kommer att fåmig att må bättre. Detta innebär en bättre dygnsrytm. Vad sägs om det? Jag tycker att det låter toppen!

Den andra artikeln som jag fastnade på var en artikel om hur bra det var att gråta. Speciellt känslomässiga tårar. Det minskade tydligen stresshormoner i kroppen då det är de som man gråter ut, ungefär 1,3 kalorier i minuten. Jag som har ganska lätt för att känna mig stressad ska testa det, jag tror faktiskt att det fungerar. Så om du ser mig gråta, tänk på att det hjälper mig att minska stressen!



Bild från: lyckoprojektet.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara,

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela