Sara,

5 lata fixa-formen tips

Publicerad 2008-11-01 23:18:03 i Allmänt,

Läste precis på Aftonbladets hemsida om något som passade mig perfekt. 5 lata tricks som fixar formen. Kan det bli bättre?
Det första var att man skulle väga sig, ofta, helst varje dag. Då innebar det tydligen att man behöll vikten oftare istället för att gå upp. Det andra var att man skulle strunta i att äta ute då maten ofta var fet och i alldeles för stora portioner. Vilket är rätt logiskt och jag typ aldrig gör längre. Sen det tredje var att man skulle gå i högklackat, vilket är väldigt svårt, då det gör så att man tränar upp vader, vrister och lår. Man får en bättre hållning och dessutom tränas tydligen magen också. Något jag måste börja med! Det fjärde var skönhetssömnen, det var viktigt att sova då kroppen behöver vila. De som inte sover minst 7-8 timmar om dagen blir hungrigare fortare och äter mer. Sen det sista femte tipset var såklart att ta trappan istället för hissen, vilket man har hört hur länge som helst. Dock hade de en studie om att de som tar trappan istället för hissen minskar risken att dö i förtid med hela 15%. Väldigt intressant. Ska nog försöka hålla mig till detta. I alla fall lite.

Till något annat:
SSK tog sin 3 raka seger idag hemma mot Brynäs. Tyvärr var jag inte där och kunde se, men de vann med 4-1. Snygga mål. Det är så skönt att äntligen se SSK spela bra och vinna igen. Var några matchen där som de inte vann alls, snarare 6 raka matcher. Men sen kom de på att de skulle satsa på grunderna igen, och det visade sig att de vann efter det. Så SSK fortsätta tänk på grunderna! Det är då det går bra <3


LUV YA

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara,

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela